Regulamin cennika Średzkiego Parku Wodnego
- Rozliczanie pobytu w Średzkim Parku Wodnym odbywa się w oparciu o Cennik zatwierdzony przez Operatora Średzkiego Parku Wodnego w Środzie Śląskiej.
- Dni powszednie – od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni świątecznych (ustawowo wolnych).
- Dni wolne – sobota, niedziela, dni świąteczne (ustawowo wolne).
- Dzieci do lat 3 – korzystają z obiektu bezpłatnie. W przypadku wątpliwości co do wieku dziecka opiekun ma obowiązek przedstawić kasjerce stosowny dokument potwierdzający wiek dziecka.
- Bilet ulgowy – przysługuje dzieciom od lat 3 i młodzieży szkolnej i akademickiej do lat 26, a także emerytom i rencistom powyżej 60 roku życia oraz osobom niepełnosprawnym (przy zakupie tego biletu należy okazać odpowiedni dokument: legitymacja szkolna lub studencka, dowód osobisty, legitymacja emeryta lub rencisty, legitymacja inwalidzka).
- Opiekunowi osoby niepełnosprawnej, która wymaga stałej opieki drugiej osoby przysługuje darmowe wejście. W innych przypadkach opiekun ponosi opłatę w wysokości biletu ulgowego.
- Bilet normalny – przysługuje osobom powyżej 18 roku życia oraz osobom powyżej 16 roku życia nie posiadającym przy zakupie biletu ważnego dokumentu uprawniającego do zakupu biletu ulgowego.
- Bilet rodzinny – przysługuje grupie osób: maksymalnie 2 rodzicom lub opiekunom i minimum 1 dziecku w wieku od 3 do 18 lat (maksymalnie 4 dzieci). Cena biletu rodzinnego podana w Cenniku oznacza opłatę za pobyt w obiekcie dla jednej osoby z grupy rodzinnej.
- Bilet godzinowy – oznacza zadeklarowany w momencie kupna biletu czas pobytu w płatnej strefie basenów lub saun. W przypadku biletów na basen lub biletów łączonych basen+sauna czas naliczany jest w chwili przekroczenia bramki wejściowej obok kas. Czas naliczany obejmuje także pobyt w szatni. W przypadku biletów na saunę czas naliczany jest w momencie zakupu biletu, przy czym klient otrzymuje gratis 15 min na przebranie w szatni.
- Bilet grupowy – dopuszczony jest dla uczestników grupy liczącej nie mniej niż 10–osób. Cena biletu grupowego podana w Cenniku oznacza opłatę za jednego uczestnika grupy. W przypadku grup dzieci na każdą rozpoczętą 10 uczestników jeden opiekun uprawniony jest do wejścia bezpłatnego. Pozostałe osoby pełniące rolę opiekunów uiszczają odpowiednią opłatę określoną dla wejść grupowych.
- W przypadku grup dzieci do zakupów usług dodatkowych uprawnieni są tylko opiekunowie grup. W przypadku grup dorosłych bez opiekuna zakupów może dokonywać każdy członek grupy.
- Przemieszczanie się między strefami:
a) Osoby, które przechodzą z hali basenowej do saun, a nie opłaciły korzystania z saun przy wejściu, wnoszą za każdą rozpoczętą minutę opłatę określoną w cenniku. Czasu pobytu w saunie nie wlicza się do czasu pobytu na hali basenowej.
b) Osoby, które przechodzą z saun do hali basenowej, a nie opłaciły korzystania z basenu przy wejściu, wnoszą za każdą rozpoczętą minutę opłatę określoną w cenniku. Czasu pobytu na basenie nie wlicza się do czasu pobytu w saunach. - Aby uniknąć problemów z rozliczeniem, przemieszczając się między strefami należy każdorazowo odbić transponder na czytniku przy drzwiach łączących obydwie strefy oraz na bramce prowadzącej do/z strefy saun.
- Przekroczenie czasu – po przekroczeniu wcześniej zadeklarowanego czasu pobytu w strefie płatnej (basen lub sauna), przy rozliczeniu w kasie obliczana jest dopłata wg podanej w Cenniku ceny jednej minuty. Nie zwraca się żadnych kwot w przypadku niewykorzystania zakupionego czasu.
- Zatrzymanie czasu – następuje w momencie rozliczenia w kasie. W celu uniknięcia przekroczenia limitu czasowego każda osoba przebywająca w ŚPW powinna odpowiednio wcześnie zakończyć korzystanie z usług i udać się do kas.
- Odpłatność za usługi dodatkowe jest naliczana oddzielnie zgodnie z Cennikiem.
- Każdy użytkownik we własnym zakresie dba o transponder. W przypadku jego zniszczenia lub zagubienia naliczana jest kara w wysokości 70 złotych. Odnalezienie transpondera nie powoduje zwrotu zapłaconej kary.
- Sprzedaż biletów wstępu odbywa się do godziny 21.00.
- Rozliczenie transpondera w kasie musi nastąpić przed godziną 22:00, w przeciwnym razie transponder zostanie uznany za zagubiony, a klient obciążony karą w wysokości 70 złotych.
- Nie przewiduje się ponownego wykorzystania biletu – niewykorzystany limit czasu przepada.
- W sytuacji, gdy użytkownik opuszcza teren ŚPW i w momencie rozliczania końcowego przy kasie kwestionuje zapłatę za usługę lub towar zapisany na transponderze twierdząc, że ich nie kupował lub z nich nie korzystał, następuje sporządzenie materiału dowodowego. W przypadku udowodnienia zakupu czy korzystania z usługi, koszt sporządzenia takiego materiału (w wysokości 10zł) ponosi użytkownik odwiedzający ŚPW.
- Kierownictwo ŚPW może ograniczyć całkowicie bądź częściowo możliwość korzystania z obiektu ŚPW w przypadku zaistnienia takiej konieczności (np. w przypadku przepełnienia, czy nagłej sytuacji).
Zarząd OSiR Środa Śląska